Werken in de sport

|Interviewreeks| Dimitri: ‘Durven investeren’

Je droomt van een job in de sport. Maar het is niet eenvoudig om die job te vinden. In een reeks van interviews praat SPORT.Blog daarom met mensen die werken in de sport. Samen met Sportcareers vragen we naar hun #SportStory. Dimitri Huygen is Business & Communication Manager bij FC Royal Antwerp. ‘Elke dag willen we onze rood-witte familie activeren, motiveren en verbinden.’

Deze reeks is een samenwerking met Sportcareers.
Het volledige interview lees je hier.

Dimitri werkt op een vulkaan. Eentje die rode vlammen spuwt en elke twee weken ontploft als Den Antwerp thuis speelt. Op drie jaar tijd transformeerde stamnummer één van een club op de dool in het vagevuur van tweede klasse tot een kolkende topclub in België. Klaar voor een trofee en een rol als scherprechter in de strijd om Europa.

Dimitri stond de afgelopen jaren op de eerste rij bij de heropleving van de oudste club van ons land. Meer nog, hij is een van de architecten van de uitbouw van het merk Antwerp en de commerciële boost die de club meemaakte. Bouwen zit in zijn bloed want als kind bouwde hij al stadions met zijn legoblokjes. Vandaag bouwt hij mee aan een Antwerps succesverhaal.

De jaren voordat hij bij FC Royal Antwerp actief was, werkte hij gestaag aan zijn carrière. Op zijn achttiende ervoer hij de kick van het ondernemen toen hij met enkele vrienden de discotheek Versuz afhuurde voor fuiven, via een stage bij het BOIC ging het daarna richting Belgian Olympic Club en ESSMA. Het ESSMA verenigt clubs en federaties rond alles van stadionontwikkeling. Dat leidde tot zijn job als ‘EURO 2020 Project Director’ met de bedoeling Brussel een gaststad van het EK 2020 te maken.

Ondanks dat dat laatste niet lukte, houdt Dimitri er wel een héél waardevol contact aan over in zijn adresboekje: Paul Gheysens. Die haalt hem binnen bij FC Royal Antwerp.

Het volledige interview lees je op Sportcareers. Op SPORT.Blog lees je telkens enkele take-aways van mijn gesprekken. Dit zijn de 5 van mijn gesprek met Dimitri:

  1. Stage als springplank. Dimitri versierde een stage bij het BOIC en startte zo met het bouwen van zijn netwerk. Een goede stage blijft het beste visitekaartje dat je als starter kan afgeven.
  2. Netwerken, netwerken, netwerken. Zijn carrière leest als een aaneenschakeling van ‘op het juiste moment, op het de juiste plaats’ maar als je goed leest is het eerder een kwestie van ‘de juiste mensen op het juiste moment kennen’
  3. Zoek opportuniteiten. Continu zoeken en bijschaven naar de juiste formule voor de juiste doelgroep is de basis zegt hij. En past de puzzel, dan is dat kicken.
  4. Durven investeren. Niet alleen kijken naar de kosten maar vooral kijken naar wat een investering je kan opbrengen. Meerwaarde bieden aan je fans en partners.
  5. Ownership. Met een klein team kan je veel bereiken als iedereen zijn verantwoordelijkheid opneemt en zich 100% geeft.

Benieuwd naar de vorige interviews? Hier vind je een overzicht.

0 reacties op “|Interviewreeks| Dimitri: ‘Durven investeren’

Plaats een reactie